Skip to main content

Den officiella reservrutten för Nordsjö vägtunnel har testats

7.7.2025
Den officiella reservrutten för Nordsjö vägtunnel har testats 16-18.6.

Opas.matka.fi eller Google Maps – vilken lönar det sig att välja för att planera rutter?

19.2.2025
Visste du att Fintraffics Opas.matka.fi är mer heltäckande och tillförlitlig än Google Maps?

Förbättring av reservrutten för Nordsjö vägtunnel inleds den 14 oktober

10.10.2024
Reservrutten runt Nordsjö vägtunnel på sträckan Österleden–Kallviksvägen–Bastövägen–Nordsjö hamn förbättras under slutet av året och nästa vår. Vägarbetena på reservrutten inleds måndagen den 14 oktober 2024. Genom att förbättra rutten förbereder man sig för den omfattande saneringen av tunneltekniken i Nordsjö tunnel som inleds nästa år och som pågår i nästan ett år. Under denna tid fungerar tunnelns reservrutt som en omväg.

Reparationsarbetet i Nordsjö vägtunnel inleds våren 2025 - planeringen framskrider enligt tidtabellen

21.5.2024
Tidtabellen och metoden för genomförande av projektet att förnya de tekniska systemen i Nordsjö vägtunnel har preciserats: arbetet i tunneln inleds med nedmontering av de gamla systemen våren 2025.

Mervärde för affärsverksamheten och samhället – Fintraffic undersökte genomslagskraften av trafikens dataekosystem

2.11.2023
Dataekonomin skapar ett värde på hundratals miljoner euro i trafiken i Finland. Fintraffics roll som förenare av alla trafikformer har under de senaste åren fört aktörerna inom trafikbranschen till samma bord för att tillsammans bygga upp ett databaserat dataekosystem för trafiken.

Fintraffic främjar exporten av tjänster inom transportbranschen – nya affärsmöjligheter erbjuds

25.9.2023
Fintraffic grundar ett exportkluster för trafikdata tillsammans med drygt 10 nyckelföretag inom trafik- och logistikbranschen.